سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

باید تعیین کنی هرکس به تو خدمت می‏کند، روان شاداب و جسم سالم دارد..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : 98 درصد از خوانندگان این مقاله را دوست دارند

Article Title: 98%of HBR Readers Love This Article
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ترجمه ندا سراج

98 درصد از خوانندگان این مقاله را دوست دارند

 98%of HBR Readers Love This Article

کسب‌وکارها به‌تازگی شروع به درک قدرت «هنجارهای اجتماعی» کرده‌اند.

By Steve Martin[1]

مقامات سیستم مالیاتی بریتانیا مشکلی داشتند: تعداد زیادی از شهروندان پرداخت‌های خود را به‌موقع انجام نمی‌دادند. اداره درآمدها و گمرک بریتانیا سال‌ها اخطاریه‌هایی شامل تهدیدات معمول در مورد جریمه دیرکرد و اعمال بهره و اقدامات قانونی برای مردم ارسال می‌کردند تا آن‌ها را وادار كند مالیات خود را پرداخت کنند. برخی این کار را انجام مي‌دادند، اما تعداد زیادی نیز انجام نمي‌دادند. تا این‌که در سال 2009 آن اداره (که در آن به‌عنوان مشاور خدمت کردم)، با مطالعه آزمايشي، رویکرد متفاوتی در پیش گرفت: لحن اخطاریه‌های خود را تغییر داد، از تکنیک‌های روانشناسی برای بالابردن شانس پرداخت بدهكاران استفاده کرد.

اداره درآمدها و گمرک بریتانیا در نامه‌ای از مردم خواست وظایف شهروندی خود را انجام دهند. در آن نامه نوشته شده بود: «ما مالیات‌ها را برای حصول اطمینان از داشتن سرمایه لازم برای انجام خدمات شهری به شما و دیگر شهروندان بریتانیایی جمع‌آوری می‌کنیم. حتا اگر یک نفر مالیات خود را پرداخت نکند خدمات و منابع تامین‌کننده آن کاهش می‌یابد.» در نامه دیگری از آمار واقعی استفاده شد: «از هر ده نفر بریتانیایی نه نفر مالیات خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند.»

این تغییرات كوچك منافع زیادی به‌همراه داشتند. در سال 2008، اداره درآمدها و گمرک بریتانیا 290‌میلیون پوند از 510‌میلیون پوند معوقه خود را در یک دوره جمع‌آوری کرد (یک نرخ وصول 57 درصدي). در سال 2009 با به‌کارگیری نامه‌های جدید، 560‌میلیون از 650 میلیون پوند را در یک دوره مشابه جمع کرد (نرخ وصول 86 درصدي). نامه‌های جدید و الگوسازی از موارد موفق بخش خصوصی به آن اداره کمک کرد 5.6میلیارد پوند معوقه بیش‌تری را نسبت به دوره گذشته در سال‌هاي 2009‌ تا2010 جمع‌آوری کند.

چه چیزی هزاران فرد بی‌توجه را وادار به پرداخت مالیات كرد؟ پاسخ در یک پدیده روانشناسی نهفته که به‌طور گسترده‌ای شناخته شده، اما به‌ندرت درک شده است: رفتار افراد به‌طور گسترده‌ای از رفتار اطرافیان تاثیر می‌پذیرد (که دانشمندان رفتارشناسی به آن هنجار می‌گویند).



[1]. استیو مارتین، مدیرعامل شركت مشاوره Influence at Work و نویسنده کتاب «بله! پنجاه روش تاییدشده علمی برای متقاعدكردن» (فری‌پرس، 2008) است.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network