سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

مسئولیت پذیرفتنی است نه واگذار کردنی، چون یک تعهد درونی است..(دکتر کورتیس کوک)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : وقتی احتمال پریدن مشتری بالاست

Article Title: When Clients Are Most Likely to Bolt
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
وقتی احتمال پریدن مشتری بالاست
When Clients Are Most Likely to Bolt
ترجمه کمیل رودی

جابه‌جایی کارکنان، دردسر خاصی برای شرکت‌های خدمات حرفه‌ای ایجاد می‌کند: زیرا مشتریان اغلب کارکنانی را که به شرکت‌های جدید می‌روند، دنبال می‌کنند. در یک مطالعه بدیع، پژوهشگران سوابق عمومی را بررسی کردند تا دریابند چه زمانی مشتری، رایزنانی  را که شرکت خود را عوض می‌کنند، دنبال می‌کنند و چه زمانی با شرکت قبلی می‌مانند.
یک عامل مهم طول دوره رابطه با کارمند و شرکت است. احتمال دنبال‌کردن کارمند جداشده توسط مشتری، به‌ازای هر شش ماه همکاری، دو درصد افزایش می‌یابد. این اثر با طول زمانی که مشتری با شرکت کار کرده، تعدیل می‌شود؛ خطر این‌که مشتری کارمند جدا شده را دنبال کند و خطر جدایی او به‌ازای هر شش ماه همکاری با شرکت، یک درصد کاهش می‌یابد. شدت نسبی این دو اثر قابل‌ملاحظه است: احتمال این‌که مشتری از کشتی شرکت به همراه کارمند بپرد، بعد از 3.5 سال، دوبرابر می‌شود. ساختار رابطه نیز مهم است. وقتی تیمی به مشتری خدمات ارائه می‌کند، احتمال دنبال‌کردن کارمند توسط مشتری کاهش می‌یابد، به‌ویژه وقتی که تیمی از متخصصین گوناگون باشد، چرا برای یک رایزن تک‌مضوعه  بازتولید خدمات یک تیم کامل دشوار است.
گرچه این مطالعه کارکنان بازاریاب را هدف قرار داده و برای شرکت‌های خدمات حرفه‌ای مناسب است. پژوهشگر می‌گوید: «یافته‌های من شواهد اولیه‌ای را نشان می‌دهد که به مدیران در شناسایی مشتریان در معرض ترک شرکت کمک می‌کند و درباره چگونگی سازماندهی روابط برای حفظ وفاداری مشتریان توصیه‌هایی دارد.»




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network