سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

هنوز هم مبنای اقدامات مدیریتی حاکم بر اغلب سازمان‏ها مجموعه‏ای از اصول نخ‏نماست که ردشان را در سحرگاه انقلاب صنعتی می‏توان یافت. .(گری همل)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : گاهی نوآوری كم‌تر بهتر است

Article Title: Sometimes, Less Innovation Is Better
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
گاهی نوآوری كم‌تر بهتر است
Sometimes, Less Innovation Is Better
Interview by Scott Berinato
مصاحبه‌گر اسكات بريناتو
ترجمه دکتر احمد عیسی‌خانی

پائولو آورسا، استاد دانشگاه سیتی لندن به همراه همکارانش تمام نوآوری‌های سی‌ساله سیصد خودروی مسابقه فرمول‌یک را بررسی کردند و سپس این داده‌ها را با نتایج مسابقات فرمول‌یک تطبیق دادند. آن‌ها دریافتند در شرایط خاصي نوآوری‌های بیش‌تر به عملکرد ضعیف‌تر منجر شده است. نتیجه‌گیری آن‌ها این است: گاهی نوآوری كم‌تر بهتر است.

پروفسور آورسا از پژوهش خود دفاع کنید.
آورسا: این‌کار با مشاهدات من در برخی از مسابقات شروع شد. برخی خودروهای بدون تجهیزات زیاد  (خودروهایی که فراتر از حداقل الزامات فرمول‌یک نوآوری نمی‌‌كنند) بهتر از بقیه عمل می‌کردند. همکاران پژوهشی من، الساندرو مارینو از دانشگاه لوییس و لويیز مسکیتا از دانشگاه آریزونا و جیدیپ اناند از دانشگاه اوهایو و من مطالعه را گسترش داديم و با استفاده از داده‌های سي‌ساله مسابقات، مدل‌های آماری را پیاده سازی کردیم. واضح بود که نوآوری همیشه به نتایج بهتر منجر نمی‌شود. با ترسیم رابطه اين دو متغير به منحنی یو شکل یو وارونه‌  رسیدیم که نشان می‌داد افزایش نوآوری در ابتدا به بهبود عملکرد کمک می‌کند، ولی بعد از نقطه خاصي به آن لطمه می‌زند‌. اما شگفتی واقعی این بود که در برخی از شرایط، خودروهای با نوآوری اندک عملکرد بهتری داشتند. رانندگان معمولی با خودروهای معمولی برنده مسابقه می‌شدند.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network