سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

با حرف نمی‏شود مشکلاتی را رفع کرد که با رفتار به‏وجود آمده‏اند. باید با عمل آن‏ها را رفع کرد..(راسل آیزنستات)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : رمزگشایی از پرداختی مدیرعامل

Article Title: Decoding CEO Pay
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
رمزگشایی از پرداختی مدیرعامل
Decoding CEO Pay
حقیقت در یادداشت‌ها مدفون است و اصل مسئله هم همین است.
 Robert Pozen/ S.P. Kothari
نوشته رابرت پوزن و اس.پی کوتاری
ترجمه لیلا بندری
هر سال، بیش‌تر شرکت‌های سها‌می‌عام در گزارش‌های خود بسته‌های پرداختی به ‌مدیرعامل را توضیح ‌می‌دهند. در این گزارش‌ها، کمیته ‌جبران‌خدمت ‌می‌کوشد منطق پشت ارقام پرداختی را برای ‌سهام‌دارانی توضیح دهد که ‌اغلب این ‌سهام‌داران باید برای تصویب این ارقام رای دهند. مسئله این است که بسیاری از کمیته‌های ‌جبران‌خدمت در گزارش‌هایشان اعداد عملکردی را به‌گونه‌ای مبهم و نادرست تعدیل ‌می‌کنند که منجر به پرداخت خارج از اندازه و سخاوتمندانه به ‌مدیرعامل ‌می‌شود. ‌آن‌ها این عمل را با استفاده از معیارهای غیراستانداردی انجام ‌می‌دهند که رمزگشایی از آن‌ها حتا برای سرمایه‌گذاران نهادی کاربلد هم دشوار است.
در این مقاله، رییس اجرایی پیشین مدیریت ‌سرمایه‌گذاری ام.اف.اس و یکی از اساتید حسابداری و مالیه دانشگاه ام.آی.تی یادداشت‌های گزارش‌ها را مورد بازبینی قرار دادند و رویه‌هایی را آشکار ساختند که ترازو را به‌نفع ‌مدیرعامل ‌می‌چرخانند: تعدیل سودها به‌گونه‌ای که صد درصد بیش از سود مبتنی بر اصول پذیرفته‌شده حسابداری باشد. پرداخت هشتاد درصد پاداش انگیزشی در قبال سود خالص. انتخاب شرکت‌های همتا که نه از نظر اندازه و نه از نظر صنعت، قابل‌مقایسه نیستند و نظایر آن.
نویسندگان ‌می‌گویند ‌سهام‌داران باید شکاک‌تر باشند و گزارش‌های ‌جبران‌خدمت باید شروع به ارائه توضیحات روشن‌تر کنند. اما آن‌چه بیش از همه ضرورت دارد، همانا استانداردهای جدید برای طراحی و گزارش‌دهی ‌جبران‌خدمت است.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network