سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

در بازی‌های ساده با یک توپ تا پیچیده‌ترین مسایل کسب‌و‌کار یا سیاست، با یک حقیقت ساده در مورد انسان روبرو هستیم: انسانِ برخوردار از اعتماد، به آن چه اراده کند خواهد رسید..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : رقابت با زرق‌وبرق

Article Title: Competing Against Bling
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
رقابت با زرق‌وبرق
Competing Against Bling
By Stephen Nason/ Joseph Salvacruz/ J.P. Stevenson
چگونه یک ‌شناسه ساده ساعت مچی می‌تواند در چین مشهور ‌شود؟
By Stephen Nason/ Joseph Salvacruz/ J.P. Stevenson
ترجمه سیما کاظمی 
در وهله نخست، توجه ویی سانگ به مدل‌هایی جلب شد که پیراهن‌های حریر و دانتل پوشیده بودند.
آن‌ها جلوی ورودی فروشگاه اصلی جواهرفروشی شانگوانگ در خیابان نانجینگ بودند. یک
 خودروی کروکی کلاسیک ایگل هم کنار خیابان پارک شده بود و نزدیک ده نفر زن و مرد شیک هم در اطراف آن تجمع کرده بودند. سانگ مشاهده کرد که افراد بسیاری در داخل فروشگاه درحال نوشیدن هستند. بسیاری هم در حال پرو کردن ساعت‌های مچی بودند.
سانگ به همکار خود‌، پرل ژانگ که کنار او ایستاده بود، گفت: «مراسم خیلی خوبی است.»
پرل پاسخ داد: «بله، کاش این فروشگاه مال ما بود.»
سانگ یکی از مدیران شرکت سوییسی روچات.اند.اشمیت (آر.اند.اس)، با سابقه صد ساله در ساخت ساعت‌های لوکس بود که از دفتر خود در شانگهای، کل عملیات در کشورهای چینی‌زبان را هدایت می‌کرد. پرل‌، معاون بازاریابی او‌، فهمیده بود که شرکت رقیب، برلینگر، خط تولید ساعت‌های مچی جواهرنشان را به‌راه انداخته که قرار است از طریق شانگوانگ‌، بزرگ‌ترین خرده‌فروش جواهر در چین‌، به‌فروش برسند. پرل، سانگ را مجاب کرده بود که باهم به جمع‌آوری اطلاعات بپردازند.
پرل گفت: «من به شما گفتم که آن‌ها سروصدای زیادی به‌پا خواهند کرد: لباس‌های مارک‌دار، یک خودروی کلاسیک و ساعت‌های مچی با الماس، زمرد یا یاقوت به انتخاب مشتری. به مشتری‌ها نگاه کنید: آن‌ها عاشق این کالاها هستند. پرسیدید که ما چه اقداماتی را برای افزایش فروش باید انجام دهیم؟ جواب چیزی در این مایه‌هاست.»
مابقی این تجربه را در شماره 196 ماهنامه گزیده مدیریت مطالعه نمایید




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network