سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

مشکل در ایجاد تحول، رفتار کسانی است که تغییر پر شتاب جهان را نادیده می‌گیرند، کسانی که از ترس مشکلات سفر درجا خشک شده‌اند، کسانی که تنها بلدند بنالند..(جان کاتر- دان کوهن)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : یافتن بستر در محصول خود

Article Title: Finding the Platform in Your Product
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
یافتن بستر در محصول خود
Finding the Platform in Your Product
 Andrei Hagiu/ Elizabeth Altman
نوشته آندره هاگیو و الیزابت آلتمن
ترجمه سعیده رجائی‌هرندی
پنج شرکت از ده شرکت‌ ارزشمندتر جهان امروز (اپل، آلفابت، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت) بیش‌تر ارزش خود را از بسترهای چندوجهی‌شان به‌دست می‌آورند که تعاملات و معاملات بین بخش‌ها را تسهیل می‌کنند. بسیاری از ام.اس.پی‌ها ارزشمندتر از شرکت‌های موجود در صنایع مشابه هستند که فقط محصولات و خدمات را ارائه می‌دهند: برای مثال، ایربی.ان.بی درحال‌ حاضر ارزشمندتر از ماریوت، بزرگ‌ترین هتل زنجیره‌ای جهان است. با این وجود، نویسندگان می‌گویند، شرکت‌هایی که به‌عنوان بستر کسب‌وکاری به‌وجود نمی‌آیند، به‌ندرت، متوجه می‎شوند می‌توانند محصولات خود را یکسان کنند. حتا اگر هم متوجه آن شوند، معمولا در سرگردانی به‌دنبال راهبردی برای این تغییر هستند.
در این مقاله، هاگیو و آلتمن چارچوبی را برای انجام این کار ارائه می‌دهند. آن‌ها چهار روش را توضیح می‌دهند که محصولات و خدمات می‌توانند به یک بستر تبدیل شوند و مزایا و معایب راهبردی هر یک را بررسی می‌کنند: 1) بازکردن راه برای طرف‌های سوم 2) اتصال مشتریان 3) اتصال محصولات برای مرتبط‌کردن مشتریان و 4) تبدیل شدن به تامین‌کننده بستر چندوجهی. این ایده‌ها می‌توانند توسط شرکت‌های فیزیکی و برخط استفاده شوند.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network