سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

شرکت‌ها به‌جای ممنوعیت هر تخلف جزئی به مدیرانی نیاز دارند که به‌جای نگرانی درباره رعایت مقررات، دلواپس تیم و فرهنگ‌سازی در میان آنان باشند..(مایکل چرکاسکی)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : مدیریت اقتصادِ «محور»

Article Title: Managing Our Hub Economy
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
مدیریت اقتصادِ «محور» Managing Our Hub Economy Marco Iansiti/ Karim Lakhani نوشته مارکو اینسیتی و کریم لاکانی ترجمه حامد محمدی شهرودی تعداد کمی ‌از ابرقدرت‌های دیجیتال (علی‌بابا، آمازون، مایکروسافت‏ و...) به «شرکت‌های محور» تبدیل شده‌اند، زیرا دسترسی به میلیاردها مشتری همراه که آرزوی ارائه‌دهندگان همه انواع محصولات و خدمات است را کنترل می‌کنند. این محورها، بازده‌های مقیاس افزایشی را تحریک می‌کنند و مدعی سهمی نامتناسب از ارزش ایجادی در اقتصاد جهانی هستند. نویسندگان مقاله استدلال می‌کنند که گسترش اقتصاد محور در صنایعِ بیش‌تری ادامه خواهد یافت که موجب تمرکز بیش‌تر قدرت در دستان تعداد اندکی ‌از شرکت‌ها خواهد شد. به‌عنوان مثال، آن‌ها نگاه عمیقی به صنعت خودروسازی می‌اندازند و هم‌چنین چگونگی آمادگی اپل و گوگل/آلفابت برای تبدیل شدن به بهره‌برداران اصلی روی آوردنِ خودروها به فضاهای با اتصال دیجیتال برای کار، سرگرمی‏ و خرید را بررسی می‌کنند. هم‌چنان که محورها قلمروی خود را گسترش می‌دهند، این خطر وجود دارد که نابرابری اقتصادی را تشدید و پایداری اجتماعی را تهدید کنند. بنابراین، بر همه ذینفعان (شرکت‌های سنتی، شرکت‌های نوپا، نهادها‏ و جوامع) لازم است تغییرات خاصی را در نحوه انجام کسب‌وکار ایجاد کنند. علاوه بر این، خودِ شرکت‌های محور هم باید مسئولیت نفع‌رسانی به همه را به‌عهده بگیرند: نه فقط خلق و جذب ارزش، بلکه انجام کارهای بیش‌تر برای حفظ سایر بازیگران در اکوسیستم




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network