سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

بدبینان تصور می‌کنند که دیگر کاری از دستشان بر نمی‌آید. از این رو، حتی اندیشیدن به مساله را هم کنار می‌گذارند..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : رقابت در هدف اجتماعی

Article Title: Competing on Social Purpose
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
رقابت در هدف اجتماعی Competing on Social Purpose Omar Rodríguez Vilá/ Sundar Bharadwaj نوشته عمر رودریگز ویلا و سوندار باراداج ترجمه دکتر لیلا مرتضوی مصرف‌کنندگان بیش‌‌‌از‌‌‌پیش از شناسه‌ها‌‌ انتظار دارند فراتر از مزایای کارکردی صرف، دارای یک هدف اجتماعی باشند. در‌‌‌ نتیجه، شرکت‌‌‌ها به روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی بسیار آشکار به اتخاذ موضع‌‌‌گیری‌‌‌های اجتماعی می‌‌‌پردازند. برنامه «یکی برای یکی» شرکت تامز، در ازای فروش هر محصول به اهدای کفش‌‌‌ها‌‌‌ و سایر کالاها می‌‌‌پردازد. چنین برنامه‌‌‌هایی می‌‌‌توانند برای جامعه و شناسه مفید باشند، اما اگر به‌‌‌دقت مدیریت نشوند ممکن است موجب نابودی یا در واقع آسیب به شرکت شوند. (کمپین «نژادها در کنار یک‌دیگر» استارباکس را به‌خاطر آورید که به‌شدت به‌تمسخر گرفته شد.) ویلا و باراداج، اساتید بازاریابی، رویکردی موسوم به «رقابت در هدف اجتماعی» ارائه کرده‌اند که بلندپروازانه‌‌‌ترین آرمان‌‌‌های اجتماعی یک شناسه را به فوری‌‌‌ترین نیازهای رشد آن گره می‌‌‌زند. یک راهبرد اثربخش از طریق تقویت ویژگی‌‌‌های اصلی شناسه یا ایجاد آثار جانبی جدید به خلق ارزش می‌‌‌پردازد. چنین راهبردی به‌‌‌طور هم‌‌‌زمان، مخاطره تعبیرهای منفی و تهدیدهای مربوط به پذیرش ذینفع را نیز کاهش می‌‌‌دهد. به‌‌‌منظور خلق ارزش برای کلیه ذینفعان‌‌ (مشتریان، شرکت، سهام‌داران و جامعه در سطح کلان)‌‌ مدیران باید اقدامات خیرخواهانه موردنظر را با تعقیب راهبردی اهداف شناسه تلفیق کنند.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network