سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

تنها راه ایجاد سازمانی برازنده آینده، ساختن سازمانی برازنده انسان است..(گری همل)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : راستی کن، که به منزل نرسد کج‌رفتار

Article Title:
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
راستی کن، که به منزل نرسد کج‌رفتار اخلاق‌مداری در مدیریت نوشته دکتر فریبا لطیفی مضمون غالب در بيش‏تر نظريه‌ها و آموزش‌هاي مديريت اين است كه هدف اصلي سازمان كسب سود، و مهم‏ترين مسئوليت مديران سازمان‌ها بيشينه‌سازي سود و بازده سهامداران است. تاكيد بيش از اندازه بر اين هدف باعث مي‌‌شود كه مديران فراموش كنند كه در مقابل جامعه نيز مسئوليت‌ دارند. چه بسا كه مسئوليت اجتماعي مديران بسيار مهم‏تر از هدف كسب سود است. در طي سال‌هاي اخير به واسطه افزايش آگاهي‌هاي عمومي از ضرروت توجه همه جانبه به منافع ذينفعان سازمان، بر رعايت موازين اخلاقي در كسب‏وكار بسيار تاكيد مي‌شود. از اين رو داشتن دید کلان و همه‌جانبه برای یک مدیر، یک کارآفرین یا یک صاحب كسب‌و‌كار بایسته است. دیدی که در هر تصميم‌گيري، مدیر را در کنار دیدن جنبه‌هاي اقتصادی تصمیمش، وا می‌دارد که به اخلاق حرفه‌اي و مسئولیت اجتماعی خود نیز بیندیشد. مدیران بايد در تصمیم‌گیری‌هايشان نگرش «برد-برد» خود را آن‌قدر بگسترانند تا نسل‌هاي بعد و جامعه جهانی را نیز پوشش دهد. و این چنین است که در الفبای آموزش مدیریت و كسب‌و‌كار باید به دانشجویان آموخت که ایفای درست چنین نقشی با رعایت اخلاق حرفه‌اي در كسب و كار ممکن است.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network