سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

آدم موفق جاي مناسب خود را پيدا مي كند، ولي مدير موفق براي ديگران جاي مناسب مي يابد..(جان ماكسول)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : راه‏جویی به مهدهای استعداد

Article Title: Navigating Talent Hot Spots
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
راه‏جویی به مهدهای استعداد
Navigating Talent Hot Spots
William Kerr
نوشته ویلیام کِر
ترجمه دکتر علیرضا زارعی‌سودانی
خوشه‏های نوآوری مانند سانفرانسیسکو و بوستون مدت‌های مدیدی است اثر بزرگی بر اقتصاد جهانی داشته‏ و آثار آن‌ها دائم افزایش می‏یابد. برای مثال، در سال 2017، ده قطب بزرگ فناوری آمریکا 58 درصد ثبت اختراع‏های ایالات متحده را به‏خود اختصاص دادند. در عرصه جهانی، شهرهایی مانند توکیو، پاریس، پکن، شنژن و سئول سهم مشابهی داشته‏اند. تمرکز جغرافیایی افزایش‏یافته فعالیت‏ نوآوری، چالشی را در برابر شرکت‏هایی که در پارک‏های فناوری حومه‏ای هستند قرار داده است. برای آگاه ماندن، آن‌ها باید از سرچشمه‏های شهری بهره‏مند شوند، اما راه‏اندازی عملیات در این مکان‏ها می‏تواند بسیار گران باشد.
 در این مقاله مرتبط با جریان استعداد جهانی، کِر از مدرسه کسب‌وکار هاروارد سه راه‌حل طرح می‏کند: در یک سوی طیف، شرکت‏ها می‏توانند، همانند آن‌چه جنرال‌الکتریک به‏تازگی انجام داده، ستادشان را به یک قطب استعداد منتقل کنند (اما خودشان را کوچک‌تر‏ سازند). یک راهبرد ارزان‏تر، ایجاد یک آزمایشگاه یا پایگاه دور از شرکت در یک خوشه استعداد است، همانند آن‌چه والمارت با آزمایشگاه‏هایش کرد. محافظه‏کارانه‏ترین راهبرد ترتیب‌دادن مراجعه‏های مدیران و بازدیدها در خوشه‏های استعداد است، تاکتیکی که وودافون به‏طور اثربخش به‏کار می‏گیرد.
این سه گزینه غیر‌قابل‌جمع نیستند. شرکت‏ها، با فرض نیاز به ارتباط با چند خوشه، ممکن است بخواهند همه آن‌ها را بیازمایند. هر گزینه ریسک‏هایی اساسی دربر دارد که مدیران باید آن‌ها را اداره کنند. اما این گزینه‏ها روی‌هم‌رفته مجموعه راهکارهای خوبی را به شرکت‏هایی ارائه می‏دهند که خودشان را به‏‏دلیل رشد نفوذ شهرهایی معدود، بیرون از معرکه می‏یابند.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network