سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

همین که باورکردن چیزی را انتخاب کنید یا به باور آن برسید، میلی به دست‏کشیدن از آن ندارید..(ارول موریس)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : رویکرد خوب-بهتر-بهترین برای قیمت‌گذاری

Article Title: The Good-Better-Best Approach to Pricing
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
رویکرد خوب-بهتر-بهترین برای قیمت‌گذاری
The Good-Better-Best Approach to Pricing
Rafi Mohammed
نوشته رافی محمد
ترجمه محمدرضا ادیب‌پور
شرکت‌ها اغلب سود خود را از طریق دادن تخفیفات بهمنظور جذب مشتریان حساس به قیمت و ناکا‌می در ایجاد دلیلی برای مشتریان سطح‌بالا جهت پرداخت و مصرف بیش‌تر محدود ‌می‌سازند. یک پیشنهاد چندلایه ‌می‌تواند از محصولات حداقلی (گزینه‌ی خوب) برای جذب مشتریان جدید، از محصولات فعلی (گزینه‌ی بهتر) برای شاد نگه‌داشتن مشتریان فعلی و از نسخه‌ی برتر پر از ویژگی (گزینه‌ی بهترین) برای افزایش پرداخت مشتریانی که خواهان موارد بیش‌تر هستند، ساخته شود.
البته که هیچ چیز جدیدی درباره‌ی این مفهوم وجود ندارد: به تفاوت میان بنزین‌های موجود در هر یک از جایگاه‌های سوخت و بسته‌های مختلف عرضهشده توسط تلویزون‌های کابلی فکر کنید. مثال‌هایی فراوان وجود دارد که در بالا تنها به دو مورد اشاره شد. با این وجود، بسیاری از شرکت‌ها و صنایع در پیاده‌سازی این رویکرد شکست ‌می‌خورند. نویسنده‌ی این سطور که سال‌ها به‌عنوان مشاور به شرکت‌ها در پیاده‌سازی رویکرد قیمت‌گذاری جی.بی.بی کمک کرده، در این‌جا به ارائه‌ی راهنمایی گام‌به‌گام جهت طراحی، آزمایش و راه‌اندازی این استراتژی ‌می‌پردازد. مراحل کلیدی شامل شناسایی ویژگی «حائل» که مشتریان فعلی را از چرخش به سطوح پایینتر قیمتی به جای محصولات فعلی برحذر ‌می‌دارد، انتخاب با دقت ویژگی‌ها و نامگذاری آن‌ها برای تمایز و ارزشی شفاف؛ قیمت‌گذاری با استفاده از نظرات خبرگان و متخصصین داخلی شرکت و در صورت امکان بهرهگیری از تحلیل متقارن و سایر روش‌های تحقیقات بازار است.
یک برنامه‌ی جی.بی.بی به خریداران کمک ‌می‌کند متوجه ویژگی‌ها شوند و به این فکر کنند که کدام یک برایشان ارزشمند است.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network