سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

یک شرکت در صورتی می‌تواند ایده‌های بزرگ‌تری دریافت کند که قیفی قطور داشته باشد که بتوان تعداد زیادی ایده کوچک را در آن ریخت..(روزابت موس کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : ایجاد چشم‌اندازی روشن

Article Title: Creating a Vivid Vision
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ایجاد چشم‌اندازی روشن
Creating a Vivid Vision
ترجمه دکتر مهسان زارع
از ایده «یک مرغ در هر قابلمه» گرفته تا «یک کامپیوتر در هر خانه»، این تصویرهای ملموس از مدت‌ها پیش به‌منظور انتقال حسی از هدف و برانگیختن عمل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما هنگام تبیین چشم‌انداز، رهبران به‌شدت به سمت زبان احساسی‌تر و انتزاعی گرایش دارند. یافته‌های پژوهش‌ها نشان می‌دهند رهبران سه تا پانزده برابر بیش‌تر از سخن‌سرایی مفهومی نسبت به سخن‌سرایی مبتنی بر تصور استفاده می‌کنند و اظهارات پرطمطراقی در مورد «تغییر جهان» یا «خدمت به جامعه» صادر می‌کنند: عبارت‌هایی که افراد را تنها به توجه به آینده دعوت می‌کند، نه تجسم عملی آن. تحقیقی جدید، روشی را برای حل این مشکل که «سوگیری چشم‌انداز مبهم»  نامیده می‌شود، مورد بررسی قرار می‌دهد و از «سفر ذهنی در زمان»  برای کمک به رهبران در تجسم چگونگی درک رویدادها با حواس پنج‌گانه به‌جای تمرکز صرف بر مفهوم این رویدادها استفاده می‌کند.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network