سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

تاثیر تک‏تک مدیران بر انگیزه کلی کارکنان به‏اندازه تاثیر تک‏تک سیاست‏های سازمانی است..(نیتین نوریا)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : فهم نادرست مدیران از سرمایه

Article Title: What Managers Get Wrong About Capital
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
فهم نادرست مدیران از سرمایه
What Managers Get Wrong About Capital
 Roger Martin
نوشته راجر مارتین
ترجمه امیرعلی خلج
چرا شرکت‌های بزرگ، واحدهای کسب‌و‌کاری خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی ‌می‌فروشند که آن‌ها را تنها چند سال بعد به بهایی بسیار بیش‌تر فروخته و سود خوبی به‌دست ‌می‌آورند؟ راجر مارتین، رییس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه تورنتو، ریشه این امر را روشی ‌می‌داند که بسیاری از شرکت‌ها برای ارزش‌گذاری کسب‌و‌کارها و پروژه‌های خود به‌کار ‌می‌گیرند. به باور او، خطای بنیادی آن‌ها، قیاس‌کردن برآوردهای مربوط به جریان نقدی آینده با میزان پول نقد تزریق‌شده به کسب‌و‌کارهای مربوطه در قالب سرمایه‌گذاری است. با آن‌که این روش کاملا منطقی به‌نظر ‌می‌رسد (و تا حد زیادی اقدامات متداول برای اندازه‌گیری ارزش‌افزوده اقتصادی موسوم به ای.وی.اِی و معادل‌های آن را دنبال ‌می‌کند)، می‌تواند اندازه‌گیری عملکرد را به سوابق تاریخی وصل کند و به‌سرعت فایده‌مندی خود را از دست ‌‌دهد.
آن‌گونه که مارتین توضیح ‌می‌دهد، به محض آن‌که سرمایه‌گذاری در یک دارایی انجام شد، انتظارات شرکت درباره ارزشی که آن سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد کرد، اعلام ‌‌می‌شود. به همین دلیل شرکتی که در کار ارزیابی عملکرد سرمایه‌گذاری خود است نباید مبنای ارزیابی خود را میزان پول تزریق‌شده قرار دهد، بلکه باید به‌جای آن از ارزش کنونی دارایی یا ظرفیت موردنظر استفاده شود که شامل ارزشی است که بنابه باور بازار شرکت از آن دارایی ایجاد کرده یا از میان خواهد برد (و این نکته کلیدی است). در این مقاله، مارتین از رویکردی سخن می‌گوید که بر انتظارات بازار از ارزش آتی استوار است.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network