سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

همین که باورکردن چیزی را انتخاب کنید یا به باور آن برسید، میلی به دست‏کشیدن از آن ندارید..(ارول موریس)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  استخدام و دعوت به همكاري
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز
جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:

        
فرا را در سايت خود بگذاريد
پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 
سايت سومین كنگره بزرگ مديريت سلامت

 
 

  عنوان مقاله : بخش ویژه : دارایی های نامشهود ، گنج های پنهان

Article Title: Sharpening the Intangibles Edge
Author:
تعداد صفحات: 10

  خلاصه مقاله

دارایی‌های نامشهود (نیروی كار ماهر، حق ثبت و دانش فنی، نرم‌افزارها، ارتباطات قوی با مشتری، ‌نام‌های تجاری، طرح‌ها و فرایندهای منحصربه‌فرد سازمانی و چیزهایی از این دست) بیش‌ترین رشد سازمانی و ارزش را برای سهام‌داران ایجاد می‌كنند. آن‌ها حداقل نیمی از ارزش بازاری شركت‌ها را تشكیل می‌دهند و هر ساله یك تریلیون دلار از منابع سرمایه‌ای شركت‌ها را به‌خود اختصاص می‌دهند. در واقع، همین دارایی‌های «نرم» هستند كه باعث ایجاد مزیت رقابتی «سخت» در شركت‌های امروزی می‌شوند.

با این حال، تحقیقات گسترده نشان می‌دهند سرمایه‌گذاران، سهام شركت‌هایی را كه بر دارایی‌هایی نامشهود متمركز هستند، به‌درستی ارزش‌گذاری نمی‌كنند. گاهی، بازار ارزش دارایی‌های نامشهود را بسیار بالا برآورد می‌كند و لذا سرمایه را ‌هدر می‌دهد. ولی برای شركت‌های فعال در بخش‌های جاافتاده، شرایط برعكس است. در این بخش‌ها، سرمایه‌گذاران، دارایی‌های نامشهود را كم‌تر از حد واقعی ارزش‌گذاری می‌كنند. این امر هزینه تامین مالی زیادی را به شركت‌ها تحمیل می‌كند كه در نتیجه، آن‌ها را به سرمایه‌گذاری كم‌تر در دارایی‌های نامشهود سوق می‌دهد و بدین ترتیب، فرصت‌های ایجاد درآمد و رشدی كه سرمایه‌گذاران به دنبال آن هستند، از دست می‌روند.

به همین ترتیب، مدیران نیز معمولاً در زمان تصمیم‌گیری در مورد میزانی كه باید در دارایی‌های نامشهود سرمایه‌گذاری كنند یا این‌كه كدام‌یك از این دارایی‌ها بیش‌ترین بازدهی را دارند، ‌با چشم بسته عمل می‌كنند. به‌طور مثال، در مورد سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه، شركت‌ها نه‌تنها بودجه بسیار كمی را به این بخش اختصاص می‌دهند، بلكه منابع را نیز از تخصیص به نوآوری‌های پرمخاطره نسل آینده كه به‌صورت بالقوه می‌توانند پرسود باشند، به اصلاح محصولات و فن‌آوری‌های جاری منتقل می‌كنند. در نتیجه، شركت‌ها هم خود را و هم اقتصاد كشور را از آن‌چه كه قاعدتاً بایستی لبه برنده پیشرفت سازمان‌ها باشد،‌ محروم می‌كنند.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network