سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

بردگی شایسته انسان نیست. آزادی، سربلندی و بی‏نیازی سه خواسته بزرگ انسان است، خواه پادشاه، خواه برده..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  استخدام و دعوت به همكاري
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز
جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:

        
فرا را در سايت خود بگذاريد
پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 
سايت سومین كنگره بزرگ مديريت سلامت

 
 

  عنوان مقاله : تصمیم گیری درست

Article Title: Making Judgment Calls
Author:
تعداد صفحات: 18

  خلاصه مقاله

بر اساس دیدگاه سنتی، تصمیم‌گیری یک رویداد است: شما تصمیم را اتخاذ می‌کنید و سپس آن را پشت سر می‌گذارید. اما تیچی، از مدرسه بازرگانی راس در دانشگاه میشیگان و بنیس، از مدرسه بازرگانی مارشال در دانشگاه کالیفرنیای‌جنوبی، به این نتیجه دست یافتند که یک تصمیم خوب فقط در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد، بلکه در جریان یک فرایند شکل می‌گیرد. آن‌ها از تحقیق خود روی پدیده پیچیده تصمیم‌گیری رهبری، هم‌چنین دریافتند بیش‌تر تصمیمات مهم در یکی از این سه قلمرو قرار می‌گیرد: افراد، راهبرد و بحران. درک اساس تصمیم‌گیری رهبری بسیار مهم است. تصمیم یک رهبر تعیین‌کننده موفقیت یا شکست یک سازمان و حاکی از صلاحیت شغلی اوست.                                                    

اولین مرحله تصمیم‌گیری آماده‌سازی است: تعیین و چهارچوب‌بندی مسئله‌ای که نیاز به تصمیم دارد و هم‌سوسازی و بسیج ذی‌نفعان اصلی. دوم، خود تصمیم‌گیری است و سوم، عمل بر اساس تصمیم گرفته شده، یادگیری و اصلاح در مسیر کار.                                                                     

رهبران خوب از یک «طرح داستان» استفاده می‌کنند: بیانی از هویت، جهت‌گیری و ارزش‌های شرکت که راهنمای اقدامات آن‌ها در کل فرایند تصمیم‌گیری است. جیم مک‌نری، مدیرعامل شرکت بویینگ، بر طرح داستانی بویینگ به‌عنوان یک رقیب جهان‌تراز و یک رهبر اخلاقی متمرکز شد و بر همین اساس تصمیمی ‌گرفت که شرکت را از مخمصه‌ای اخلاقی نجات داد. رهبران خوب هم‌چنین در تمام طول فرایند از «حلقه‌های بازانجام» بهره می‌جویند، مولفه‌های تصمیم را مورد بازنگری قرار می‌دهند، مشکل را بازگویی می‌کنند و هدف را به‌گونه‌ای بازتعریف می‌کنند که تعداد هرچه بیش‌تری از افراد بتوانند آن را بپذیرند. ای.جی لافلی از شرکت پراکتر.اند.گمبل و براد اندرسون ازبِست‌بای، هر دو از حلقه‌های بازانجام استفاده می‌كنند (به ترتیب در آماده‌سازی و اجرا) تا نه‌تنها پشتیبانی از تصمیمات خود، بلکه نتایج نهایی آن را نیز تقویت کنند.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network